Який орган приймає заяви про видачу державного акта на земельну ділянку?
Cвідоцтво про право власності на земельну ділянку
Свідоцтво про право власності на земельну ділянку, як новела законодавця в сфері реєстрації прав на нерухомість, з 01.01.2013 року являється документом, що підтверджує право власності на земельні ділянки, та видається органами Укрдержреєстру при проведенні держаної реєстрації права власності.
Свідоцтво про право власності виготовляється лише у випадках набуття права власності на новосформовану або новостворену земельну ділянку, а саме:
- відведення земельної ділянки із земель державної та комунальної власності;
- формування земельної ділянки шляхом поділу/об`єднання раніше сформованих земельних ділянок.
Тобто, оформлення права власності на земельні ділянки з 2013 року складається з двох основних етапів:
- реєстрація земельної ділянки (Держземагенство України);
- реєстрація права власності на земельну ділянку (Державна реєстраційна служба України).
Нагадуємо, що раніше видані Державні акти на земельні ділянки не втрачають своєї юридичної сили, тобто є чинними.
При відчуженні земельної ділянки (продаж, дарування тощо) нотаріус, як державний реєстратор, в додаток до договору оформлює витяг з реєстру права власності.
Документи, необхідні для виготовлення свідоцтва про право власності:
- витяг з Державного земельного кадастру;
- рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність ( у разі відведення земельної ділянки із земель державної та комунальної власності);
- документ, що підтверджує виникнення права власності на раніше сформовану земельну ділянку ( у разі формування земельної ділянки шляхом поділу / об`єднання земельних ділянок).